Έχει συμβεί και σ’ εσένα;
Να πιστεύεις ότι τα πάντα στο αυτοκίνητό σου λειτουργούν ρολόι (όχι χαλασμένο βέβαια).
Να έχεις τη βεβαιότητα ότι μπορείς άνετα να κάνεις εκείνο το ταξίδι που καιρό τώρα λογάριαζες ή έστω να διανύσεις μια μεγάλη απόσταση χωρίς προβλήματα.
Κι όμως τελικά να προκύπτει κάτι που… να σου κόβει τη φόρα! Κυριολεκτικά.
Κι εκεί που οδηγείς ανέμελα και ωραία, βλέπεις:
• τον δείκτη της θερμοκρασίας ν’ ανεβαίνει ανησυχητικά,
• το λαμπάκι στα κόκκινα
• και το χειρότερο; Καπνό να βγαίνει απ’ το καπό!
Κακά τα μαντάτα.
Αν σου έχει τύχει, ξέρεις πώς είναι το αίσθημα να παθαίνεις κάτι τέτοιο, ενώ μάλιστα είσαι πολύυυυ μακριά κάποιο συνεργείο αυτοκινήτων.
Αν πάλι δεν σου έχει συμβεί μπορείς ν’ ανασάνεις μ’ ανακούφιση.
Όχι επειδή τη γλύτωσες.
Αλλά επειδή ακόμη και αν το πάθεις (που το απεύχομαι), θα ξέρεις τι να κάνεις (και τι να μην κάνεις!) όταν ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο.
Γι’ αυτό συνέχισε να διαβάζεις.
Ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο. Τι φταίει;
#1 Μήπως το πρόβλημα είναι η έλλειψη ψυκτικού υγρού;
Υπάρχουν κάτι φορές που η στάθμη του υγρού στο ψυγείο χαμηλώνει τόσο που εμποδίζει το σύστημα να αποβάλλει την θερμότητα από τον κινητήρα.
Και μάντεψε!
Το αποτέλεσμα είναι ν’ ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο.
Οι αιτίες; Αρκετές.
- Μπορεί να υπάρχει μια διαρροή στο κύκλωμα ψύξης και το ψυκτικό σιγά σιγά (ή και γρήγορα αν είναι μεγάλη η διαρροή) να χάνεται.
Τα καλά νέα είναι ότι αυτό δεν γίνεται απ’ την μια μέρα στην άλλη, άρα μπορείς να το προλάβεις.
Ιδού οι τρόποι:
• Φρόντισε να ελέγχεις την στάθμη του ψυκτικού υγρού σε τακτά χρονικά διαστήματα.
• Τσέκαρε και τον χώρο κάτω από τον κινητήρα για τυχόν κηλίδες που δείχνουν ότι κάτι στάζει. - Άλλη αιτία; Η κακή τάπα ψυγείου.
Ε, ναι! Αν έχει κάποιο ελάττωμα και δεν σφραγίζει καλά, το ψυκτικό υγρό εξατμίζεται (λογικό δεν είναι;) και μετά από λίγες μέρες η στάθμη έχει μειωθεί εμφανώς.
Πώς θα πάρεις όμως χαμπάρι ότι φταίει αυτό; Είναι απλό γιατί βγάζει μάτι!
Αν δεις ατμούς στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, κατάλαβες. - Τέλος, μπορεί να την πάθεις απλώς και μόνο επειδή δεν έβαλες όσο ψυκτικό υγρό χρειάζεται. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες!
Για να έχεις ήσυχο το κεφάλι σου λοιπόν, συμβουλέψου τον μηχανικό σου για την ποσότητα και τον τύπο του ψυκτικού που παίρνει το αγαπημένο σου όχημα.
Διάβασε επίσης: ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ; ΟΙ 5 ΠΙΟ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΙΤΙΕΣ
#2 Μήπως φταίει ο θερμοστάτης που ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο;
Αν δεν το ξέρεις ήδη, ο θερμοστάτης είναι ένα εξάρτημα που λειτουργεί σαν βαλβίδα.
Κοίτα τώρα πώς λειτουργεί.
Όταν ο κινητήρας είναι κρύος, ο θερμοστάτης είναι κλειστός κι εμποδίζει το ψυκτικό να περάσει από το ψυγείο. Έτσι, το όχημα έρχεται πιο γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Καθώς όμως ζεσταίνεται ο κινητήρας, οι ανάγκες για ψύξη μεγαλώνουν.
Και να που τότε, ανοίγει ο θερμοστάτης για να κυκλοφορήσει το ψυκτικό υγρό σ’ όλο το κύκλωμα, να περάσει απ’ το ψυγείο και να διατηρήσει την θερμοκρασία στα επίπεδα που θέλουμε.
Τα βάσανα αρχίζουν αν ο θερμοστάτης παρουσιάσει βλάβη και μείνει κλειστός ή δεν ανοίξει εντελώς.
Τότε, το ψυκτικό υγρό παγιδεύεται και δεν μπορεί να περάσει από το ψυγείο ώστε να πέσει η θερμοκρασία του όσο χρειάζεται.
Και τσουπ! Ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο!
Να έχεις κατά νου ότι ένας προβληματικός θερμοστάτης μπορεί κάποιες φορές να δουλεύει σωστά, και κάποιες άλλες όχι. Εσύ θα το ψυλλιαστείς απ’ τις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας στον δείκτη.
#3 Λες να φταίει κάποια δυσλειτουργία στην αντλία νερού;
Η αντλία νερού είναι υπεύθυνη για την κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού στο σύστημα ψύξης. Σκέψου ότι στην ουσία είναι ένας ανεμιστήρας αλλά αντί για αέρα, σπρώχνει με τα πτερύγια του το ψυκτικό σε όλο το κύκλωμα.
Τα προβλήματα ξεκινούν όταν τα πτερύγια της αντλίας είναι σπασμένα με αποτέλεσμα να υπάρχει διαρροή ψυκτικού από το κέλυφός της, που πολλές φορές συνοδεύεται από θόρυβο στα κινούμενα μέρη της.
Αν υποψιαστείς ότι ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο επειδή η αντλία νερού δεν λειτουργεί σωστά, μην το καθυστερείς!
Συμβουλέψου άμεσα τον μηχανικό σου!
Να θυμάσαι ότι η τακτική αλλαγή και ο έλεγχος του ψυκτικού υγρού καθώς και η τοποθέτηση των σωστών ανταλλακτικών σε περίπτωση επισκευής θα επιτρέψουν την μακροζωία του κινητήρα και θα σου δώσουν πολλά και ασφαλή χιλιόμετρα.
Αξίζει τον κόπο, έτσι δεν είναι;
Ίσως σ’ ενδιαφέρει και αυτό: ΑΚΡΙΒΑ ΚΑΥΣΙΜΑ; 10 ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ
#4 Μήπως άραγε έχει φράξει το ψυγείο και ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο;
Και γιατί μπορεί να έχει φράξει το ψυγείο παρακαλώ;
Για 2 λόγους:
• έχεις πολύ καιρό (χρόνια;;;!!!) ν’ αλλάξεις το ψυκτικό υγρό στον όχημα σου,
• έχει γεμίσει το κύκλωμα ψύξης με λάθος ψυκτικό.
Και στις δύο περιπτώσεις, με την πάροδο του χρόνου δημιουργείται σκουριά, η οποία συσσωρεύεται και στον κινητήρα και στο ψυγείο.
Ε, όπως είναι λογικό το ψυγείο φράζει και δεν μπορεί το καημένο να κρυώσει επαρκώς το ψυκτικό που κυκλοφορεί.
Μοιραία, η θερμοκρασία παίρνει την ανηφόρα (μαζί με την ανησυχία σου μόλις δεις τον δείκτη να ξεφεύγει απ’ το κανονικό σημείο).
Γι’ αυτό τον λόγο, φρόντισε να ρίχνεις και καμιά ματιά στο ψυγείο!
Άνοιγε την τάπα μια φορά τον μήνα και τσέκαρε αν έχει αλλάξει το χρώμα του ψυκτικού υγρού.
Α! Και κάτι άλλο!
Φρόντισε να ελέγχεις και το μπροστά μέρος του ψυγείου για τυχόν φύλλα, έντομα και λάσπες που πιθανώς να έχουν κολλήσει πάνω του.
Γιατί και αυτά κάνουν τη ζημιά τους.
Δεν μπορώ να μην το πω!
Η τακτική συντήρηση του ψυγείου είναι ζωτικής σημασίας για την αποφυγή αυτών των προβλημάτων και την πρόληψη της υπερθέρμανσης του κινητήρα.
#5 Να είναι τελικά η ελαττωματική φλάντζα κεφαλής που κάνει τη ζημιά;
Σίγουρα θα έχεις ακούσει την φράση ‘’έκαψε φλάντζα’’. Την χρησιμοποιούμε σε διάφορες περιπτώσεις και εκτός των αυτοκινήτων μάλιστα!!!
Έχεις αναρωτηθεί όμως τι σημαίνει;
Ένας κινητήρας αποτελείται από 2 μεγάλα κομμάτια όπου μέσα τους περιέχουν πολλά μικρότερα. Το ένα κομμάτι, το κάτω, λέγεται μπλοκ και το πάνω κομμάτι λέγεται κεφαλή ή καπάκι. Αυτά ενώνονται μεταξύ τους με ένα φύλλο
μετάλλου ή χοντρού ειδικού χαρτονιού που λέγεται φλάντζα. Έχει ίδια σχεδίαση με τα σημεία επαφής του μπλοκ με την κεφαλή ώστε να περνάνε λάδια και ψυκτικό από το πάνω μέρος(κεφαλή) στο κάτω μέρος (μπλοκ) του κινητήρα.
Η φλάντζα κεφαλής σφραγίζει τα δύο μέρη και εμποδίζει την ανάμειξη ψυκτικού υγρού και λαδιού κινητήρα.
Όταν αυτή έχει πρόβλημα, παρατηρούνται τα εξής φαινόμενα:
• είτε αναμειγνύεται το λάδι με το ψυκτικό,
• είτε έχουμε διαρροή ψυκτικού μέσα στον κινητήρα με αποτέλεσμα την ανώμαλη λειτουργία του και την υπερθέρμανση.
Τι θα σε σώσει;
Μα η έγκαιρη διάγνωση και επισκευή της φλάντζας φυσικά!
Γι’ αυτό, κάνε τακτικά έλεγχο και service στο αυτοκίνητο σου.
#6 Λες ν’ ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο επειδή έχει προβληματικά βεντιλατέρ;
Κάποιες φορές το πρόβλημα δεν αφορά τον κινητήρα αλλά τους ανεμιστήρες που βρίσκονται πίσω από το ψυγείο. Αυτοί ρουφάνε αέρα από το περιβάλλον και τον κατευθύνουν στο ψυγείο ώστε να κρυώσει πιο αποτελεσματικά το ψυκτικό υγρό.
Έλα όμως που αν τυχόν παρουσιάσουν βλάβη, ο κινητήρας δεν μπορεί να κρυώσει σωστά και η βελόνα του δείκτη της θερμοκρασίας παίρνει πάλι τον ανήφορο!
Τι να κάνεις όταν ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο.
Don’t panic!
Με το που αντιληφθείς ότι κάτι δεν πάει καλά με την θερμοκρασία :
• άνοιξε το καλοριφέρ στο ζεστό (και καλοκαίρι να είναι, κάνε υπομονή! Είναι για καλό σκοπό).
• Χαμήλωσε με προσοχή την ταχύτητα σου για να μην ζορίζεις τον κινητήρα άδικα,
• και βρες ένα ασφαλές σημείο να σταματήσεις.
SOS: ΜΗΝ σβήσεις το αυτοκίνητο αμέσως!
- Άστο ένα λεπτό να δουλεύει στο ρελαντί, και παρατήρησε τον δείκτη της θερμοκρασίας.
- Αν αρχίσει να κατεβαίνει, σβήσ’ το μόνο όταν έρθει στα φυσιολογικά επίπεδα.
- Αν η θερμοκρασία συνεχίσει ν’ ανεβαίνει τότε αναγκαστικά σβήσ’ το αμέσως για να γλιτώσουμε τα χειρότερα.
- Και στις δύο περιπτώσεις, επικοινώνησε με τον μηχανικό σου για περαιτέρω οδηγίες.
Τι να ΜΗΝ ΚΑΝΕΙΣ όταν έχεις υπερθέρμανση κινητήρα
Είπαμε! Όχι πανικός.
Έτσι μόνο θα ελέγξεις καλύτερα την κατάσταση.
- Μην συνεχίσεις την οδήγηση χωρίς να επικοινωνήσεις με τον μηχανικό σου.
- Μην ανοίξεις την τάπα του ψυγείου για να συμπληρώσεις νερό καθώς η πίεση στο κύκλωμα θα έχει φτάσει στα ύψη. Σβήσε το αυτοκίνητο και περίμενε 5 με 10 λεπτά. (και πάλι εφόσον σου πει ο μηχανικός σου να το κάνεις).
- Μην σταματήσεις όπου να ναι. Βρες το πλησιέστερο παρκινγκ ή ένα σημείο όπου δεν θα κινδυνέψεις από τα διερχόμενα αυτοκίνητα και μην ξεχαστείς!
Άναψε τα αλάρμ.
Κι επειδή η ασφάλεια είναι πάνω απ’ όλα, δεν ξεχνάμε το τρίγωνο εκτάκτου ανάγκης αν έχουμε σταματήσει στην Λ.Ε.Α ή σε επαρχιακό δρόμο.
Γιατί ανεβάζει θερμοκρασία το αυτοκίνητο; Συμπέρασμα
Σε γενικές γραμμές η υπερθέρμανση του κινητήρα είναι μια συχνή βλάβη στα αυτοκίνητα που δεν έχουν σωστή συντήρηση ή που δεν ελέγχονται τακτικά.
Φρόντισε το όχημα σου, και αυτό με την σειρά του θα φροντίσει να σου δώσει όλες εκείνες τις εμπειρίες που θα μετατραπούν σε γλυκές αναμνήσεις στο μέλλον.
Διαφορετικά… ελπίζω να πίνεις τον καφέ σου σκέτο για να μην σου κακοφανεί και πολύ. (Αστειεύομαι!)
Απλώς, δεν είναι καλύτερη η πρόληψη απ’ την καταστολή;
Κοινότοπο αλλά τόσο μα τόσο σωστό κι αληθινό!
Αν θέλεις να μαθαίνεις νέα, tips και πολλά άλλα για τα αυτοκίνητα,
ακολούθησε μας στο INSTAGRAM ή κάνε like στη σελίδα μας στο FACEBOOK!