Ντύνεσαι, ετοιμάζεσαι και μπαίνεις άνετος ή άνετη στο αυτοκίνητο. Έχεις υπολογίσει τον χρόνο και προλαβαίνεις οριακά να φτάσεις στη δουλειά ή στο ραντεβού σου. Αν έχεις αργήσει κιόλας, το σενάριο εξελίσσεται σε δράμα… γιατί μόλις πας να ξεκινήσεις, το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπροστά! Μήπως σου θυμίζει κάτι; Εύχομαι να απάντησες «όχι.»
Είτε το έχεις βιώσει αυτό ή κάτι παρόμοιο, είτε όχι, σε αυτό το άρθρο θα μάθεις γιατί συνήθως το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπροστά και τι μπορείς να κάνεις σε κάθε περίπτωση .
Ας ξεκινήσουμε από τα πιο προφανή.
#1 « ΝΗΣΤΙΚΟ ΑΡΚΟΥΔΙ ΔΕΝ ΧΟΡΕΥΕΙ»
Και το αυτοκίνητο χωρίς καύσιμα, δεν παίρνει μπροστά. Μήπως δεν παρατήρησες εκείνο το λαμπάκι που άναψε και παρέλειψες να βάλεις βενζίνη; Μπορείς να το παραδεχτείς στον εαυτό σου … συμβαίνει και στους καλύτερους!
Αλλά υπάρχει και το άλλο ενδεχόμενο. Ποιο είναι αυτό; Μπορεί να έχει χαλάσει ο μετρητής καυσίμων με αποτέλεσμα να σε παραπλανεί κανονικά. Να δείχνει δηλαδή ότι υπάρχει απόθεμα σε βενζίνη αλλά στην πραγματικότητα να μην έχει απομείνει ούτε σταγόνα.
Τι κάνεις τώρα;
• Ζητάς από κάποιον πρόθυμο συγγενή ή φίλο να σου φέρει ένα μπιντονάκι βενζίνη για να βάλεις μπρος, να πας όπου θέλεις να πας και τον νου σου την επόμενη φορά.
• Αν η αιτία που το αυτοκίνητο ξέμεινε από καύσιμα είναι η βλάβη του μετρητή και όχι η αφηρημάδα, εννοείται ότι το πας για επισκευή με την πρώτη ευκαιρία!
#2 ΝΕΚΡΗ ΜΠΑΤΑΡΙΑ, «ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΗΔΕΙΑ»;
Άφησες τα φώτα του αυτοκινήτου αναμμένα όλη νύχτα; Ή μήπως ήταν τα φωτάκια της καμπίνας που ξέχασες να σβήσεις; Κάτι πάντως εξάντλησε την μπαταρία του αυτοκινήτου σου και που να βρει τώρα την ενέργεια να δώσει ώθηση στον κινητήρα;
Ωστόσο, για να βεβαιωθείς , μπορείς να δοκιμάσεις να ανάψεις τους προβολείς. Για δες, τι γίνεται; Έχουν ασυνήθιστα χαμηλή ένταση ή μήπως δεν ανάβουν καθόλου; Αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, η μπαταρία πρέπει να φορτιστεί ξανά. Αν πάλι λειτουργούν κανονικά, το πρόβλημα είναι αλλού και θα το δούμε παρακάτω.
Αν δεν λειτουργεί και κανένα άλλο ηλεκτρικό εξάρτημα και επιπλέον η λυχνία της μπαταρίας έχει ανάψει, η διάγνωση είναι σίγουρη.
Τι κάνεις λοιπόν για να την «αναστήσεις»; Με άλλα λόγια, πώς γίνεται η επαναφόρτιση της μπαταρίας;
• Χρησιμοποιείς έναν ενισχυτή.
• Χρησιμοποιείς καλώδια.
Και μην μου πεις ότι δεν έχεις! Φρόντισε να τα προμηθευτείς και να βρίσκονται πάντα μέσα στο αυτοκίνητο. Να, για τέτοιες περιπτώσεις.
(Σε επόμενο άρθρο, θα μάθεις πώς να τα χρησιμοποιείς με λίγα απλά βήματα. Αν δεν ξέρεις ήδη, εννοώ)
Και φόρτισες την μπαταρία!
Αν μετά από λίγο δείξει πάλι σημάδια αδυναμίας, σημαίνει ότι πρέπει να την αντικαταστήσεις σε ένα συνεργείο αυτοκινήτων.
#3 Η ΜΙΖΑ «ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΚΕΣ ΤΗΣ»
Θυμάσαι τι είπα προηγουμένως; Αν το τεστ των προβολέων δείξει ότι λειτουργούν κανονικά και γενικά ο ηλεκτρικός εξοπλισμός «δουλεύει» όπως πρέπει, πάμε στα πιο δύσκολα.
Σε αυτήν την περίπτωση, 2 είναι τα τινά:
• Η μίζα έχει «κολλήσει» και χρειάζεται μερικά ελαφριά χτυπηματάκια με ένα σφυράκι ώστε να διώξεις τους άνθρακες που έχουν κολλήσει και δημιουργούν το πρόβλημα.
Η λύση αυτή όμως είναι προσωρινή γιατί σύντομα, οι άνθρακες θα ξανακολλήσουν.
• Η μίζα είναι χαλασμένη και τότε πρέπει να απευθυνθείς σε έναν μηχανικό για να την αντικαταστήσει.
#4 ΤΟ ΦΙΛΤΡΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΕΧΕΙ «ΜΠΟΥΚΩΣΕΙ»
Αν λοιπόν το φίλτρο καυσίμου είναι βουλωμένο, ξέρεις τι συμβαίνει; Το καύσιμο συναντά ένα σοβαρό εμπόδιο στο δρόμο του προς τον κινητήρα. Είτε δεν φτάνει καθόλου στον προορισμό του είτε η ποσότητα που καταλήγει στον κινητήρα δεν είναι αρκετή για να μπορέσει να πάρει μπροστά το αυτοκίνητο.
Στην περίπτωση αυτή το φίλτρο καυσίμου χρειάζεται αντικατάσταση. Θυμάσαι όμως τι λέει ο λαός ; «Η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία» και γι’ αυτό μην ξεχνάς να αλλάζεις το φίλτρο βενζίνης κάθε 15.000 – 20.000 χιλιόμετρα.
#5 ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΜΠΟΥΖΙ
Μια από τις προϋποθέσεις για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα είναι η ανάφλεξη του μείγματος αέρα και καυσίμου. Τη δουλειά αυτή την κάνουν τα μπουζί ή σπινθηριστές, οι οπές αυτές δηλαδή που τοποθετούνται στις κεφαλές κυλίνδρων του κινητήρα.
Επομένως, όταν το αυτοκίνητο δεν παίρνει εύκολα μπροστά, μπορεί να ευθύνεται μια πιθανή βλάβη στα μπουζί.
Τα μπουζί άλλωστε είναι μέρος του συστήματος ανάφλεξης μαζί με την μπαταρία, τον διακόπτη ανάφλεξης, τον πολλαπλασιαστή κ.α.
Άλλα συμπτώματα που μαρτυρούν βλάβη των μπουζί :
• Δεν δουλεύει σωστά ο κινητήρας
• Δυσκολία επιτάχυνσης
• Αναμμένη η λυχνία βλάβης «check»
• Αδικαιολόγητη αύξηση κατανάλωσης καυσίμων
Και τώρα τι κάνεις;
• Αν είσαι τυχερός και δεν υπάρχει φθορά στα ηλεκτρόδια, αρκεί μόνο να τα καθαρίσεις.
• Διαφορετικά, η λύση είναι να επισκεφθείς ένα συνεργείο αυτοκινήτων για αλλαγή των μπουζί.
Αυτές είναι οι 5 πιο βασικές και πιο συνηθισμένες αιτίες που το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπροστά. Υπάρχουν και άλλες πολλές όπως για παράδειγμα η πιθανή βλάβη στο πηνίο ανάφλεξης ή κάποιο πρόβλημα στα ηλεκτρολογικά. Όλα αυτά όμως απαιτούν την επίσκεψη σε συνεργείο.
Γενικά όμως, ο καλύτερος τρόπος να αποφύγεις τέτοιες καταστάσεις είναι να φροντίζεις για τη σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου σου και να του κάνεις service όποτε το χρειάζεται.
Θέλει και αυτό τη φροντίδα του!
Αφήστε μια απάντηση