Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ 2

Η ΠΡΩΤΗ FERRARI

Ο Έντζο Φερράρι αρχικά έγινε γνωστός επειδή ήταν ένας εξαιρετικός οδηγός αγώνων με πολλές επιτυχίες.
Είχε εκπροσωπήσει μάλιστα την Alfa Romeo με την οποία συνεργάστηκε αργότερα ιδρύοντας την Scuderia Ferrari. Επρόκειτο για έναν οίκο που διοργάνωνε αγώνες και αναλάμβανε τις βελτιώσεις αυτοκινήτων εύπορων πελατών που ήθελαν να λάβουν μέρος σε αγώνες.
Το 1946 , ο Έντζο Φερράρι κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο που έφερε το όνομά του. Ήταν το μοντέλο 125 s και το οδήγησε ο ίδιος έξω από το εργοστάσιό του.
Μια 5ετία αργότερα ήρθε η πρώτη του νίκη σε Γκραν πρι, στο Μονακό.
Τα αυτοκίνητά Φερράρι έγιναν ευρέως γνωστά μετά το 1960, μετά από 5 (!!!) συνεχόμενες νίκες στο ράλι του Λε Μαν.

Η ΠΡΩΤΗ LAMBORGHINI

… που φτιάχτηκε και η οποία παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Τορίνο το 1963, δεν είχε καθόλου επιτυχία με αποτέλεσμα να κατασκευαστεί μόνο 1 αυτοκίνητο!
Το γεγονός αυτό δεν εμπόδισε τον Φερούτσιο Λαμποργκίνι να ιδρύσει την Automobili Lamborghini SpA, σε ένα σύγχρονο εργοστάσιο που μάλιστα απείχε μόλις λίγα χιλιόμετρα από αυτό της Ferrari . Προσέλαβε τους καλύτερους μηχανικούς και σχεδιαστές και έτσι την επόμενη χρονιά, το 1964, παρουσίασε ένα βελτιωμένο μοντέλο, το 350 GT.
H Lamborghini 350 GT ήταν εφάμιλλη, αν όχι καλύτερη, μιας Ferrari και από τότε η επωνυμία Lamborghini θα συνδέεται με τα πανάκριβα, πολυτελή, σπορ αυτοκίνητα και όχι πλέον με την κατασκευή τρακτέρ!
Ναι! Ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι υπήρξε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τρακτέρ στην Ιταλία και αξιοσημείωτο είναι ότι το πρώτο τρακτέρ το έφτιαξε από παλιοσίδερα.
Αυτό που έχει σημασία όμως είναι ότι το πάθος του για τα γρήγορα αυτοκίνητα (γι’ αυτό άλλωστε ο ίδιος κατείχε μια Φερράρι, μια Μερσεντές και μια Τζάγκουαρ ) καθώς και ένα επεισόδιο με τον Έντζο Φερράρι αποτέλεσαν τα κίνητρα για να ασχοληθεί με την κατασκευή σπορ αυτοκινήτων.
Και για όσους δεν το ξέρουν ήδη, να τι συνέβη μεταξύ Φερούτσιο και Έντζο :
Η Φερράρι που είχε αγοράσει ο Φερούτσιο παρουσίαζε προβλήματα με τον συμπλέκτη κι έτσι ο Φερούτσιο αποφάσισε να πάει στο εργοστάσιο του Φερράρι για να παραπονεθεί. Η απάντηση όμως που έλαβε ήταν περίπου η εξής:
-Είσαι άσχετος από αυτοκίνητα, τράβα καλύτερα να οδηγήσεις κανένα τρακτέρ!
Φανερά ενοχλημένος και κατάβαθα θιγμένος ο Φερούτσιο Λαμποργκίνι έκανε όρκο ότι θα έφτιαχνε το δικό του αυτοκίνητο που θα ήταν ισάξιο ή και καλύτερο από αυτά του Φερράρι.
Και όπως όλοι ξέρετε ,τα κατάφερε μια χαρά!

ΤΟ ΠΡΩΤΟ MINI COOPER

Που αρχικά δεν είχε την ονομασία αυτή. Το πρώτο αυτοκίνητο Mini που κατασκευάστηκε και παρουσιάστηκε το 1959, είχε την ονομασία AUSTIN MINI 7. Δημιουργός του ήταν ο Αλέξανδρος Ισιγόνης, γεννημένος στη Σμύρνη το 1906 από μητέρα Γερμανίδα και πατέρα Ελληνοβρετανό.
Η ιδέα της κατασκευής του προήλθε από την επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθεί ένα οικονομικό και πρακτικό αυτοκίνητο λόγω της κατάληψης του Σουέζ το 1956 που έφερε τα πάνω κάτω στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πράγματι, το γεγονός αυτό προκάλεσε την αλματώδη αύξηση των καυσίμων και την κατακόρυφη μείωση των πωλήσεων των αυτοκινήτων. Ο Αλέξανδρος Ισιγόνης, μηχανικός της Morris Motors κατασκεύασε λοιπόν ένα καινοτόμο αυτοκίνητο που διέφερε από όλα τα άλλα επειδή:

  1. Τοποθέτησε το κιβώτιο ταχυτήτων κάτω από τη μηχανή
  2. Έδωσε κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
  3. Έβαλε τη μηχανή εγκάρσια
  4. Μίκρυνε τους τροχούς κατά το 1/3
  5. Εξαφάνισε οτιδήποτε μη απαραίτητο σε χώρους
    Κι έτσι κατασκευάστηκε ένα μικρό αυτοκίνητο, μήκους μόλις 3 μέτρων, με ύψος και πλάτος 1,2 μέτρα αντίστοιχα που όμως χωρούσε 4 άτομα αφού το 80% ήταν χώρος επιβατών. Το AUSTIN MINI 7 διέθετε μόνο τον βασικό εξοπλισμό για να έχει περιορισμένο όγκο και κατά συνέπεια μειωμένη κατανάλωση καυσίμων. Το κόστος πώλησής του ήταν μόνο 496 λίρες και έγινε σύντομα πολύ δημοφιλές και ας μην είχε καν ραδιόφωνο!
    Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η συναρμολόγηση του πρώτου μοντέλου έγινε στο χέρι από έναν μόνο εργάτη σε χρόνο- ρεκόρ : 7 ώρες για να συναρμολογήσει 3.016 βίδες και μπουλόνια!

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ FORD & ΤΟ ΘΡΥΛΙΚΟ MODEL T

«Θα κατασκευάσω ένα αυτοκίνητο για το πλήθος» είχε πει ο Χένρι Φορντ και όλοι γνωρίζουμε ότι τελικά πραγματοποίησε τον στόχο του.
Το πρώτο αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε φέροντας το όνομα του FORD ήταν το Model A που κατασκευάστηκε το 1903. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν αρκετά καλό και είχε αρκετά καλές πωλήσεις.
Ο Φορντ δεν ήταν ικανοποιημένος από το ΑΡΚΕΤΑ κι έτσι συνέχισε να φτιάχνει καινούργια μοντέλα, όλα με γράμματα από την αλφάβητο για ονομασία, μέχρι…
… το 1908 που παρουσιάστηκε το αυτοκίνητο που άφησε εποχή. Επρόκειτο για το Model T που κυκλοφόρησε αποκλειστικά σε μαύρο χρώμα επειδή ήταν πιο φθηνό και στέγνωνε πιο γρήγορα. Ο ίδιος Ο FORD είχε πει χαρακτηριστικά ότι « οι αγοραστές μπορούν να το επιλέξουν σε όποιο χρώμα επιθυμούν, αρκεί να είναι μαύρο»!
Το αυτοκίνητο αυτό είχε τεράστια ζήτηση. Ο Φορντ έπρεπε να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα και έτσι οδηγήθηκε στη μέθοδο της μαζικής παραγωγής αυτοκινήτων χάρη στην αλυσίδα παραγωγής. Το αυτοκίνητο ήταν δηλαδή πάνω σε μια κινούμενη αλυσίδα και περνούσε μπροστά από κάθε εργάτη που ο καθένας του πρόσθετε και κάτι.
Έτσι το Model T υπήρξε το πρώτο αυτοκίνητο ποu κατασκευάστηκε σε γραμμή συνεχούς παραγωγής.
Τα νούμερα άλλωστε μιλάνε μόνα τους: το 1914 κατασκευάστηκαν 308.162 αυτοκίνητα περισσότερα από όσα έφτιαξαν αθροιστικά 300 κατασκευαστές της εποχής εκείνης.
Λόγω της μαζικής παραγωγής , μειώθηκε το κόστος του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να γίνει προσιτό στο «πλήθος».
Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Φορντ ήταν εκείνος που αύξησε το ημερομίσθιο των εργατών στο διπλάσιο, μείωσε τις ώρες εργασίας από 9 σε 8 και καθιέρωσε την πενθήμερη εργασία με τη λογική ότι οι ίδιοι οι υπάλληλοί του, έχοντας χρόνο να αποδράσουν, θα αγόραζαν τα αυτοκίνητα που κατασκεύαζαν.
Χάρη στην πολίτική του, δημιουργήθηκε η μεσαία κοινωνική τάξη: οι άνθρωποι που θα είχαν πλέον ένα αρκετά καλό εισόδημα και ελεύθερο χρόνο για να το ξοδέψει.

Η ΠΡΩΤΗ MAZERATI

Ήταν οικογενειακή υπόθεση αφού ήταν δημιούργημα της προσπάθειας όλων σχεδόν των αδελφών Μαζεράτι.
Αρχικά τα 5 από τα 6 αγόρια της οικογένειας Μαζεράτι εργάστηκαν σε διάφορες εταιρείες αυτοκινήτων σαν μηχανικοί. Ο μεγαλύτερος από αυτούς μάλιστα απασχολήθηκε στη FIAT,στην οποία σήμερα ανήκει η Mazerati.
Το 1914 ίδρυσαν στη Μπολόνια ένα εργοστάσιο κατασκευής εξαρτημάτων και στη συνέχεια αγωνιστικών αυτοκινήτων κατά παραγγελία. Η ποιότητα της δουλειάς του αναγνωρίστηκε από τον κόσμο και έτσι η εταιρεία τους πήγαινε πολύ καλά.
Εν τέλει, το 1926 κατασκεύασαν το Tipo 26, το πρώτο αυτοκίνητο Mazerati με το χαρακτηριστικό σήμα με την τρίαινα του Ποσειδώνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το έκτο αγόρι της οικογένειας, αν και δεν ασχολήθηκε με τα αυτοκίνητα, έβαλε την υπογραφή του στην επιχείρηση αφού ήταν εκείνο που σχεδίασε το σήμα της Mazerati.
Τα αυτοκίνητα Mazerati ξεχώρισαν χάρη στις επιτυχίες τους σε αγώνες που ήταν αναρίθμητες και θα αναφέρω ενδεικτικά ότι ήταν το πρώτο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο που κέρδισε 2 συνεχόμενες φορές το ράλι της Ινδιανάπολης.
Επίσης, οι αδερφοί Μαζεράτι έγιναν γνωστοί και για τις καινοτόμες ιδέες τους. Σκέψου μόνο για παράδειγμα, ότι ήταν οι πρώτοι κατασκευαστές μονοθέσιων αγωνιστικών στον κόσμο!